onsdag 21. mai 2014

Valpekurs

I går sendte jeg en mail til Sørlandet Hundehall og Grudun for å spørre når de skulle ha valpekurs. Fikk svar tilbake om at de startet i dag (21/5) og det var plass til meg hvis jeg ville.... Tenke tenke, jo vi blir med ;)

Så i dag pakket jeg alle flattiene mine med meg i bilen og reiste til hundehallen på Gjennestad. Harley liker fremdeles ikke bilkjøring så godt, men det er bedre enn det det var.

Først hadde vi litt teori og fikk høre hva dem ville gå igjennom på kurset. Så var det ut i hallen og undersøke først før vi prøvde oss litt.
Harley synes hallen var litt stor og med rar lyd, men det tok ikke mange min. før hun var varm i trøya. Så begynte de andre valpene og komme inn...... Den første som kom inn  var en samojed valp, og jeg skal love deg det var lyd i Harley :p Hun kjeftet veldig på denne hvite pelsballen og satte opp bust og greie.. Måtte bare flire.. skjønne jenta. Men det gikk fort over. Ellers er det 2 border collier,1 shelti, 1 dvergpisjer og 1 til som jeg plutselig ikke husker hva var. En koslig gjeng :D

Vi skulle prøve oss litt på lineføring, starten, og det var ikke noe problem. Hun gikk fint ved siden av meg, men gjeina litt av og til. Sitt var heller ikke noe problem og på innkallingen kom hun med en gang <3

Nå ligger lillesnuppa og sover godt inntil Kompis og snorker høylydt ;)

Takk for en super kveld alle sammen <3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar